Hvad gør du, når Cloud’en er nede?

I fredags oplevede brugerne af CRM-giganten Salesforce’s world wide cloud-baserede ydelser, at selv de store kan gå ned… https://www.crn.com/news/security/massive-salesforce-outage-resolved-with-gradual-access-restoration?itc=refresh

Den massive outage skyldtes i dette tilfælde tilsyneladende en database scriptfejl.

Det sker løbende, at de store Cloud services er utilgængelige og så er gode råd - i bogstaveligste forstand – dyre.

- Organisationer med en valid backup af deres profiler og brugerrettighedsdata kan distribuere disse oplysninger direkte fra en backup-kopi til produktionsmiljøet, sagde Salesforce lørdag. - Men hvis en kunde søger at genoprette sine tidligere indstillinger og mangler en sandbox/backup med produktionsprofiler og tilladelsessæt, vil admins manuelt skulle ændre konfigurationerne for at give passende adgang til brugerne.

Hos Motus tager vi backup af jeres Cloud og har fuldstændig styr på restore af data, hvis uheldet skulle være ude. Det hjælper vi allerede mange virksomheder og tusinder af brugere med særdeles forretningskritiske data med i dag.

Du kan læse mere om vores backup af MS O365 her

Hvis I også har data i Cloud’en og gerne vil have ro i maven, så tag en snak med os.